Kate Moss

Hello... har prov imorrn så har inte uppdaterat på länge. Varför Nova inte bloggar just nu vet jag inte, men tror att hon också har mkt i skolan och så.  Idag har jag pluggat och så var jag en liten stund nere på stan och köpte ett par chinos som jag kollade på igår. Jag har ju redan ett par svarta, men denna gången blev det ett par gråa. Kände inte för att köpa ett par beiga, det känns som om alla redan har sådanna.... Nej, nu ska jag kolla igenom provet lite, så får vi hoppas att det går bra imorrn!!

Lägger in denna somriga bilden på Kate Moss, den kan behövas nu när hösten börjar komma på riktigt. //Tilde


Söndag

Gormorgon! Igår kväll var både jag och Nova på fest, det var riktigt lyckat! Idag har jag en del läxor som måste göras.. men det kan nog bli en bra söndag iallafall! Är ju inget fan av söndagar direkt annars... menmen! Här kommer gårdagens festoutfit. Vi var bara inne hela tiden så det är därför jag har kjol.


Känner ni igen kjolen? det var den Nova lånade för ett tag sen... :D

Fredag

Dåså var det fredagkväll! Har inte gjort ngt spec, men imorrn blir det förmodligen fest :D Jag skrev ju att jag skulle ägna denna dagen åt shopping, men det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig... hittade faktiskt ingenting snyggt i klädväg idag på stan... lite tråkigt... men har iallafall köpt en ny bärbar dator! Så den sitter jag nu och skriver på... Jag har letat efter en bärbar dator länge, men inte vetat vilken storlek och vilket märke jag skulle köpa, men det blev iallafall en LG, ganska stor skärm :)
Imorrn ska jag nog en tur på stan igen med Nova, får se om jag hittar ngt snyggt då! Nej, nu ska jag nog ta och kolla klart på en film som går på TV... hörs imorn!

//Tilde


Pradas skor

Godmorgon! Har sovmorgon idag, börjar inte förrän 10.00, och har bara en lektion idag :D sen är det stan som gäller! 

Hittade denna bilden på Sofis blogg, det är en sko som visades upp på Pradas visning. Sofi skriver att modellerna inte ens kunde gå i dom.... Vad tycker ni? Hiss eller diss?


22.50

Nu har det varit några sådanna där  plugg-dagar igen... därför har det inte  blivit så mkt uppdaterat. Men nu är det ju snart helg så då blir det mer aktivitet här på bloggen igen! Får se vad som händer i helgen, kommer förmodligen träffa Nova, men vad vi gör det vet vi inte än! Tror det var nån av mina kompisar som hade fest på lördag, så den kanske vi går på! Imorrn ska jag förresten ner på stan en sväng och kolla på lite grejer till min hösgarderob! Vad jag köper får ni reda på imorrn här i bloggen... Nej, nu är klockan en hel del, och det är dags att avsluta denna dagen.. så hörs vi imorrn!


Bild från Fashiontoast. Vad tycker ni om hennes outfit?


Höst..

Kom just hem från skolan, har inte så mkt läxor just nu, så jag kan bara sitta vid datorn och ta det lugnt! Skönt :DFår se vad jag hittar på nu i eftermiddag. Kanske träffar Nova en stund :) För övrigt så känns det verkligen att hösten börjar komma nu.. Det är mkt kallare, mörkare och "höstigare" ute nu... men det är ganska mysigt ändå! Senare i eftermiddag/ikväll tänkte jag lägga in lite snygga höstkläder! Missa inte det :)


Andra Avenyn-start!

Förlåt för den dåliga uppdateringen idag, men vi har inte riktigt haft tid att  blogga.. hoppas ni har förståelse för det och fortsätter läsa våran blogg ändå :D Nu har jag faktiskt lite bråttom, för om 20 minuter börjar Andra Avenyn igen. Ni missar väl inte det? Både jag och Nova kommer sitta bänkade framför TV:n klockan 20.00. Vad tycker förresten ni om Andra Avenyn? Bra? Dåligt? Kommentera!!! :D



//Tilde


Läxor, läxor, läxor

Hej allihopa, hinnere inte skriva så mycket nu eftersom jag huur mycket läxor som helst! Idag har vi vart ute på stan lite och träffat lite folk.





Vi ses //nova

Filmkväll

Nu sitter jag och Tilde hemma hos henne och kollar på film och äter godis. Jag hade en jättebra kväll igår, med den gråa kjolen på! Den svarta är ju också jättesnygg, men det blev den gråa. Jag var hos en kompis som bor ute på Lidingö som just hade fyllt år. Vi hade jättekul, jag människor jag inte träffat på jättelänge.

Nu tar både jag och Tilde det lugnt ikväll, stannar hemma och kollar på film. Vi hyrde 3 stycken nere på stan innan, så vi har så vi klarar oss! :D

En av filmerna vi hyrde heter Waitress, någon som har sett den?


Bloggar vi läser.

Vi glömmer ofta skriva vem som lagt in inlägget, (Nova eller Tilde) men det förra inlägget v ar det iallafall jag (Tilde) som skrev. Det  är så lätt att glöma skriva det! Men nu ska jag försöka komma ihåg det :D

Jag frågade ju er läsare i förra inlägget om ni har några favoritbloggar. Min favoritblogg är iallafall  www.fashiontoast.com tjejen som driver den bloggen har verkligen jättecoola outfits!
Sedan läser ju både jag och Nova också bloggar som Kenzas, Blondinbellas, Ebba von Sydows, Sofis Mode. Men de bloggarna läser vi ju inte för att få inspiration direkt, utan för att det är roligt och följa deras vardag!

Här kommer en  bild från  Fashiontoast:



Godmorgon!

Godmorgon! Vaknade precis, och tänkte att jag skulle logga in på bloggen för att se om vi fått nya kommentarer, och jag blev verkligen possitivt överraskad! Det är så roligt att ni läser våran blogg!! :D

Festen igår blev väldigt lyckad! Det var en gammal kompis till mig som fyllde år, så jag träffade massa människor jag inte sett på hur länge som helst, riktigt mysigt var det!

Jag tänkte ställa en liten fråga till er läsare, vilken är eran favoritblogg?



Lägger in denna favoritbilden på Kate Moss

New Shoes!

Nyss hemkommen från en joggingtur på Djurgården, riktigt skönt att komma ut lite faktiskt! Nu  blir det fest för både min och Novas del, dock ska vi inte på samma fest. Men vem vet, vi kanske träffar på varann ute nånstans ikväll ändå? :P
Köpte förresten ett par nya stövlar idag på Scorett. Ritigt fina måste jag säga! Hittade faktiskt inget annat kul idag... inga mysiga höstkläder eller någonting.. men det kanske är bra egentligen, eftersom jag har köpt en hel del den sista tiden!


Skorna, från Novita.


17.13

Hej! Idag har inte hänt någonting utan vaknade som vanligt 06. 20 Tog på mig mina nya "puss & kram" jeans (jag bara älskar dom, jätte bekväma och precis den modell jag gillar) ,ett vitt linne från H&M och mina vita ballerina skor. Jag frös och kom på att jag kanske skulle tatt med en jacka. Typiskt mig ;)

Jag ska på fest på fredag där temat är hög midja.. Har fortfarnde inte riktigt bestämmt mig vad jag ska ha på mig. Jag väljer mellan två olika kjolar, Hjälp mig! Grå eller svart?
 


Ikväll blir det film mys med tjejerna ,Tilde, Anna, Natalie, Isabell och jag. Har hyrt någon romantisk komedi som min kusin, Sara tipsade mig om. Vi ska vara hemma hos Tilde och jag är säker på att hon kommer koka hur mycket Chai latte som helst. Jag kommer spy! Efter de fyra stora kopparna som Tilde och jag drack igår kommer bara lukten av det få mig att känna mig spyfärdig. Jaja vi får väll se hur det går. Nu måste jag ner till stan för jag ska köpa en present till Tilde för hon fyller snart år. Så vi ses. Puss och kram! 

//NOVA 


Jordnötskakor

Detta receptet har jag och Tilde bakat sen vi var typ 12 år.

8 dl cornflakes¨
2 dl ljus sirap
1 dl socker
½ burk jordnötssmör
blockchoklad

Smält jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull. Blanda i cornflakes. Bred ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. Låt kallna. Smält blockchokladen och häll över plåten med smeten. Skär i små bitar. Lägg upp på en tallrik och ställ in i kylskåpet.

Chai latte (igen)

Hej, nu sitter vi hemma hos Tilde och dricker Chai latte. Typ tredje gången idag. Jag tror hon har blivit beroende. Hon köppte burken igår och halva är redan slut. Jag orkar inte mer men det gör Tilde.

Tilde - Vill du ha mer?
Jag - Neej, jag kommer spy om jag dricker mer!
Tilde - Okej men då tar jag resten.

Medans jag skriver så sitter Tilde och driker upp sin fjortonde kopp Chai latte. Jag fattar inte hur hon orkar. Jag tar hellre isteet på Espresso house.


På bilden ser ni även Tildes och mina hemmagjorda jordnötskakor. De är hur goda som helst.
Vad tycker ni om Chai latte? Komentera

//Nova


Älskar Blondinbella verkligen skolan?

Nu sitter jag här hemma och håller på med min matte. Det känns inte så kul att sitta med det såhär på kvällen.. önskar att jag gjorde det i eftermiddags... jag tänker alltid att jag inte ska spara mina läxor till kvällen, men det blir alltid så ändå. Någon som känner igen sig? Jag ösnkar att jag var lite mer som Blondinbella, som ju alltid skriver om hur mycket hon älskar att studera. Undrar om det hon skriver är sanning?
Jaja. Här kommer iallafall en bild på dagens outfit för idag! Nu ska jag återgå till matten.... //Tilde


Skjorta H&M, Jeans Reaplay.

Jag behöver er hjälp...

Nu sitter jag hemma hos Tilde, och försöker bestämma mig för vad jag ska ha på mig på fredagens fest, där temat är hög midja bland tjejerna.  Antingen tar jag den svarta kjolen från förra hösten, eller så tar jag Tildes gråa. Vilken tycker ni?


Här med den gråa kjolen, som jag (förhoppningsvis ;P) får låna av Tilde.


Här med den svarta kjolen. Jag ska försöka hitta ett par snygga strumpbyxor på torsdag :)


Ny mejl.

Våran blogg har nu en egen mejl adress, undrar ni ngt osv, så når ni oss på denna mejladressen : [email protected]


Simning?

Nu kom jag just hem från skolan. Rätt så lugn dag, och fick några läxor som ska fixas tills imorgon.  Annars händer det väl inget speciellt i eftermiddag, kanske tar en tur ner på stan... om det inte börjar regna :P Läste förresten på Kenzas blogg att hon simmar (varje?) dag efter skolan, så man kanske skulle ta och börja med det? :P Fast det känns så jobbigt det där med att man måste duscha före och efter varje simning... och då ska man  väl fixa ett simkort också? Jaja, detta får kollas upp... Nej, nu kommer  nog Nova över strax så vi kan fixa lite med bloggen! /Tilde


odd molly

Jag har blivit ett stort fan av Odd Mollys lantliga söta kläder. Dessuyom är ju märket svenskt också! Hittade lite olika grejor på internet som jag ska försöka hitta i nån butik :) Vilket plagg tycker ni är snyggast?








AE

Jag kikade runt lite på American Eagles hemsida, och hittade denna snygga bikinin! Inte så farligt dyr heller, 25 dollar för en del, vilket blir ungefär 350 för både under, och över delen. Men sedan är det ju så krångligt när man ska beställa från ett annat land (I detta fallet USA) och så tillkommer ju fraktkostnad också... men får se hur jag gör. Är du inte sugen på en bikini kan jag rekommendera deras linnen och andra basgrejor. Så enkla och snygga!  /Tilde

     www.ae.com


Tillbaka efter en lång paus

Hej! Nu har vi haft en lång bloggpaus. Anledningen är helt enkelt att vi inte har haft tid att blogga. Det har varit så mkt i skolan nu de första veckorna, men nu har det lugnat ner sig lite, så nu har vi tid för bloggen igen! Och dessutom gick ju våran blogg faktiskt riktigt bra de första veckorna! Vi hade riktigt mycket besökare, och det tror vi beror mkt på att vi faktiskt kollar runt på mkt bloggar, och inte bara "Blondinbellas" eller "Kenzas", utan vi läser ju er läsares bloggar! Och det är ju det som är så kul :)  Nej, nu ska vi dra ut på en joggingtur, man får ju passa på så länge regnet håller sig borta..!

Förresten, någon av er läsare som vet om Odd Mollys "lovely knit" i bomull finns att köpa längre? skulle verkligen vilja få tag på en...


God Morgon!

Idag har jag (Tilde) sovmorgon, så jag gick precis upp! Skönt! Börjar inte förrän 10.00. Så jag tänkte att eftersom jag glömde blogga om mina favoritbloggar igår, så gör jag det nu. Anledningen till att jag inte gjorde det igår? Jag hade helt enkelt inte tid... Var ju på stan, sedan ut en tur och jogga när jag kom hem, sedan ringa Nova och planera en grej idag, läsa läxor, kolla upp massa saker på datorn... Tyvärr blev det inte så mkt läxor gjorda igår, så dom måste jag göra nu.. jaja! Här kommer iallafall favvo-bloggarna

Inte helt otippat- Blondinbella.se-  Det är ju faktiskt kul att läsa om hennes vardag.  Dessutom är hon en duktig tjej på 17 år, har tre egna företag, och gå i skolan samtidigt!

Style by Kling- Alltid kul att se "dagens outfit"

Fashiontoast-

snabbis

Just hemkommen från skolan, slutar sent på tisdagar. Nu en sväng ner på stan, och sedan en del läxläsning. Får se om jag och Nova hinner ses lite ikväll! Men ni får ha en bra eftermiddag, så bloggar vi lite mer ikväll.. då  tänkte jag även skriva lite om mina favoritbloggar... :-)

Lily Cole!

Eftersom så många av ni läsare gillade bilden på Lily Cole, så tänkte vi att vi skulle skriva lite om henne här på bloggen, och lägga in lite bilder! Faktan har vi tagit från veckorevyns hemsida.

LILY COLE
Född: I Torquay i England, 19 maj 1988.
Bor: I London.
Känd för: Sitt hår.
Längd:
178 cm
Karriär: Lily Cole föddes i England och bodde under sin uppväxt i London. Hon blev upptäckt på gatorna i Soho och signade för agenturen Storm Models. Under en fotografering för Italienska Vogue år 2003 fick fotografen Steven Meisel upp ögonen för henne. Han fastnade för hennes långa ben, porslinsaktiga hy och röda hår.

Sedan dess har hon jobbat med flera andra stora fotografer som t.ex. Juergen Teller, Tim Walker och David Baily. Hon har synts i amerikanska, italienska, brittiska, japanska och koreanska Vogue samt. varit på Numéros omslag.


              Här ser man verkligen hur långa ben Lily har!


                    Lily är ju modell, och här ser hon ju lite annorlunda ut..

                   
                    Hon ser nästan ut som en porslinsdocka.

                   
                    Lily i lugg - för Topshop.


Hemma..

Nu  sitter vi hemma hos Nova och gör läxor... Nova har fått en hel del medan jag knappt har fått några :-) så färför har jag tid att sitta här vid bloggen en stund.. Idag var en helt okej dag i skolan faktiskt, hade en del håltimmar och då satt vi ute och åt glass! Nova hälsar att hon inte haft det riktigt lika bra idag, hennes elake gympalärare tvingade tydligen henne att spela fotboll i två timmar... och fotboll är inget hon gillar kan man ju säga... 

Idag när vi kom in på bloggen såg vi att vi fått en kommentar från en tjej som skrev att hon gillar våran blogg! Vi blev verkligen jätteglada! Tack!



 


RSS 2.0