Dåligt uppdaterat

Hej! Nu har jag (Tilde) kommit hem från min lilla båt "weekend" det var helt okej väder hela tiden faktiskt, vilket var väldigt skönt :-) Eftersom varken jag eller Nova har vart hemma i helgen, så har ingen av oss hunnit lägga ut gårdagens "enligt Ebba" så därför tänkte jag göra det nu!

På lördagar är det förväntningar i luften. Alla är ute med samma mål, alla bara måste ha kul vilket jag tycker kan bli hetsigt och jobbigt. Se till att vara ute i goda vänners lag. Sturecompagniet är ett säkert kort och alla slutar garanterat på Köket. Ja, förutom de som inte kommer igenom kön. De stackarna går till Spyan (Spy bar), ställer sig på elskåpet och ropar på Fadde.


Fem små tips


 Det är dags att hansdla in den nya höstgarderoben, så här kommer lite tips på vad som du bör undvika:


  • Ponchos, Tältvarning
  • Jeanskjolar, Det räcker med ett ord och det är: stelt
  • Rosa och svart tillsammans, Ger ett billigt intryck
  • Tvärrandigt, Gör så att du ser mycket bredare ut än vad du är.
  • Magtröja, alltid fel!

  
Magtröja + poncho = FEL


Snabbt inlägg innan jag åker..

Då var det lördag. Denna helgen kommer inte det skrivas så mycket här för Tilde är ute med sin båt i skärgården över helgen och jag ska åka till Göteborg för att träffa ett par vänner. Jag kan inte skriva så mycket mer för om 20 minuter så måste jag åka till tågstationen. Har som vanligt inte hunnit packa så jag slänner ner allt i väskan en halvtimme innan jag ska åka. När jag sitter på tåget kommer jag säkert på vad det är jag har glömt. 
Om jag hinner så ska jag lägga in ett inlägg när jag kommer fram. Annars ses vi på måndag!

Dagens outfit:
Lee jeans, Mörk blå Bik bok T-shirt, Ballerina skor från Replay. Hinner tyvärr inte lägga in någon bild.

Nova

Hjälp någon?

Vi skulle behöva lite hjälp av er läsare nu. Det är så att vi behöver lite hjälp med att byta bilder där uppe på våran blogg. Alltså, vi skulle vilja byta ut bilderna på skorna, dragkedjan och det. Vi vet inte riktigt hur man gör, så, någon som kan? vi blir jätteglada om någon kunnig hjälper oss! Lämna en kommentar isåfall! :-)

19.48

Nu sitter vi hemma hos Nova, har vart ute en sväng på stan, vi köpte med oss lite fika och satte oss ute på och åt. Mysigt var det! Nu kommer fredagens schema enligt Ebba:

Äntligen är veckan slut! Kan två dagar vara veckans bästa partydag? Yes, för fredag kan nämligen vara minst lika rolig som torsdag. Nu är det Sturecompagniet och Café Opera (från maj till augusti är det på uteserveringen du ska stå) som gäller men först en barrunda som startar med after work på Tures och som fortsätter med en sväng in på Viola, Nox och för den ambitiösa även Hotellet. Avsluta kvällen med Niclas Rahm i kökets senaste VIP-rum.


Äntligen Fredag!

Jag slutade tidigt idag, så nu sitter jag hemma och väntar på att Nova också ska sluta, så vi kan mötas nere på stan en sväng! Tråkigt att det är så dåligt väder bara... menmen. Får väl försöka hitta ett snyggt paraply på stan, för det lär väl regna en hel del i höst! Sedan var det så att när jag loggade in mig på bloggen idag såg jag att vi hade fått en massa töntiga, taskiga kommentarer. Antagligen från en och samma person som skrivit att hon/han heter olika namn varje gång. Men till dig som skriver altt det här, vi bryr oss inte! Och angående att du inte tror att vi är 17 år, den bedömningen kan inte du göra. Skriver vi att vi är 17 år, så är vi det. Vi hittar inte på saker här. Men till alla er andra som lämnar schyssta kommentarer här, fortsätt gärna! Vi älskar att se att det finns folk som läser vår blogg, och som förhoppningsvis gillar den! Nej, nu ska jag läsa igenom min dagliga "blogglista".. alltså alla de bloggar jag läser varje dag. Och det är en hel del det ;-)


Var bara tvungen att lägga in denna underbara bilden
på Lily Cole, även om den absolut inte har ngt med
inlägget att göra..

En bra Torsdag!

Nu sitter jag (Tilde) hemma och har pecis gjort mina läxor som jag har tills imorgon.. inte så kul med läxor, men än sålänge har vi inte fått så många så man får ju se det från den ljusa sidan. Idag har iallafall varit en toppendag! Jag tror det är Mamma Mia-låtarna som gör mig på så gott humör! Jag (och även Nova skulle jag tro) kan verkligen rekommendera den skivan till er som inte har den! Filmen är förstås ännu bättre, så skynda till närmsta bio om du inte har sett den...  Aja! Idag är det iallafall torsdag, och om den dagen står det faktiskt riktigt mycket i Ebbas veckoschema!

Veckans bästa partykväll. Torsdagar råkar alltid bli de där spontana, total idiotiska men ändå roligaste utekvällarna. Som när jag bara skulle ta ett glas vin på Tures Afterwork som plötsligt blev till en hysterisk barrunda runt halva stan i jakt på en färsk strawberry daquiri (i februari) som i sin tur slutade med en galen kväll till stängning på Plaza följt av Köket och White Room (så onödigt, så kul). Kharma brukade vara den bästa kvällen på torsdagar, men nu är det snarare Plaza på Birger Jarlsgatan som gäller. Riche är alltid mediekändistätt, speciellt på torsdagar. Torsdag är dessutom den ultimata dejtkvällen för föregående lördags flirt. Styr honom mot att föreslå att ni ska käka middag ihop på just torsdagen (inte minst då du är ganska upptagen hela helgen). Är det en boring dejt är det bara att sluta upp med kompisarn i baren efteråt. 


Regn!

Det visar sig visst att jag och Tilde har samma problem som Blondinbella. När vi var på väg ut ifrån NK så öste regnet ner.. vi var såklart utan paraplyn. Vi tog en tur till NK idag eftersom både jag och Tilde slutade tidigt. Vi hittade en hel del faktiskt. Nu har ju skivan med alla låtarna från Mamma Mia- filmen kommit ut, och vi kände att vi var tvungna och köpa den! Så nu sitter vi båda hemma hos mig (Nova) och lyssnar. Här kommer bilderna på det vi köpte!




Nova har köpt sig jeans från Bik Bok, 399 kr, skor från Scorett 500 kr.


Här sitter vi och jobbar med bloggen hemma hos Nova idag.


Snabbis

Har lite bråttom, så här kommer Onsdagens schema enligt Ebba:

Det börjar dra ihop sig, men det är bara de som verkligen inte har något vettigt för sig dagtid på torsdag och fredag som kör ordentlig utgång på en onsdag. Café Opera är ett säkert kort mitt i veckan, om du är partysugen. Publiken är ung, dokusåpatät och själv känner jag mig alltid lite malplacerad på onsdagar. Så helt rätt 'är det alltså inte.

Det var det! Nu ska jag (Tilde) gå och lägga mig faktiskt, så vi hörs imorgon! Godnatt!

Onsdag & skofynd

Nu kom jag (Tilde)  just hem från skolan. Jag har en del läxor och sånt som måste fixas tills imorrn, så detta får bli ett snabbinlägg.. Jag tror Nova skulle någonstans nu i eftermiddag, så det blir nog inte så mkt bloggande av henne heller på några timmar :P Men ikväll kommer ju såklart fortsättningen på Ebbas veckoschema! Missa inte det! Och kommentera gärna vad ni tycker om det..! Nej, nu måste jag börja med läxorna.. lägger in några bilder på några skofynd jag och Nova hittade härom dagen sålänge...


Nova hittade de här, kommer inte ihåg vad de kostade. Men visst är de snygga?!



...Och jag hittade de här :D 


Hemma ikväll..

Detta är ett otroligt kort inlägg:
Jag följer Ebbas schema och stannar hemma ikväll.. så jag.........................


                                                                                     
 Tror nog att jag ska ringa Tilde och se om hon vill hänga med och hyra någon film och antagligen en väldigt STOR påse godis. Sen är det bar ta på myskläderna och våra ny-inköppta ulltofflor.  Vi sees


Tisdag enligt Ebba

Då var det dags igen! Så här tycker Ebba att vi ska spendera våran tisdagskväll:

Även idag tar du det lugnt på partyfronten. Du måste få din skönhetssömn. Att synas med en drink i handen är uteslutet för ett partyproffs. Vill du ändå hänga en stund på stan och spana på folk, ta en tripp till en trevlig bar (Sturehof eller Riche som ligger ett stenkast ifrån Stureplan).

Kommentera gärna vad ni tycker om att vi har Ebbas schema denna veckan!



Läckra krämer

Precis efter jag laggt in det lilla repotaget om Ebbas stil så tog jag som vanlig ett stoort glas med iste och läser ett par tidningar, efter jag har bläddrat ett tag i en sköhetstidning så hittar jag en väldigt liten notis med rubriken Ekologiska krämer.. Såklart blir jag väldigt nyfiken och läser vidare:

Är High tech-krämen historia? Motreaktionen mot dom tekniska skönhetstrenden har kommit i form av produkter som är så ekologiskiska att du till och med kan äta dem? 



Vi tycker att det verkar väldigt bra med ekologiska krämer (som dessutom är bra för huden) men nackdelen är väll att det är otroligt dyrt. En burk på endast 25 ml kostar 459 kr.

Komentera gärna vad du tycker om ekologiska skönhetsprodukter.!


Ebbas stil

Vilka är de nya stilikonerna? Varför blev det plötsligt accepterat att betala över 3000 kronor för ett par jeans? Finns det verkligen tjejer som är beredda att spendera drygt 50 000 kronor på en handväska? Vad är det för skillnad på skor från Jimmy Choo och Manolo Blahnik - och vilka föredrar Jennifer Lopez? Svaren får du i den välkända modejournalisten Ebba von Sydows personliga stilguide om ungt mode, internationella kändistrender och den eftertraktade glamourstilen. 

Ebba delar med sig av sina bästa och sämsta klädinköp, lär dig att bli en smartare shoppare genom att undvika de vanligaste fällorna och listar sina favoriter inom skönhet, hår- och hudvård. Boken är full med snabba, enkla stilknep och rolig fakta om vilka produkter och märken som kändisarna föredrar. Dessutom intervjuas några av Sveriges experter inom områden som lyxig shopping, jeans, smink, styling och konsten att handla och sälja kläder på Internet, utan att bli lurad. 

Ebbas storasyster Amy har illustrerat boken med akvareller på plagg, skor och accessoarer, som kompletterar bilderna på trendsättande Hollywoodstjärnor - och på Ebba själv. 

Ebba von Sydow är född 18 februari (en dag efter Paris Hilton), 1981. Efter flera år som modejournalist, krönikör och redaktör för Expressens fredagsbilaga bloggar Ebba på http://www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg. Ebbas stil är hennes debutbok. 


Ebba von Sydow

Hemma igen

Efter ännu en stressig dag är jag äntligen hemma och kan blogga lite igen. Tyvärr har jag och Tilde inte hunnit uppdatera bloggen så mycket men vi har verkligen haft fullt upp. Jag skulle verkligen behöva en liten dator som jag kan ta med mig till skolan.. någon som har ett bra tips på en snygg modell som inte är för dyr?  Själv har jag bara hittat denna söta LG datan men den var en aning för stor.

Skriver mer sen //Nova


Godmorgon!

Hinner med ett snabbt inlägg nu på morgonen, innan jag (Tilde) ska rusa iväg till skolan. Idag slutar jag sent, och efter skolan ska jag iväg på en sak, Nova med, så det bli nog inte så jättemkt inlägg idag heller.. men ikväll fortsätter vi med Ebbas Veckoschema! Så får vi väl se hur Ebba tycker att vi ska spendera våran tisdagskväll... Hoppas ni får en bra dag!


Fortsättning...

OK. Då fortsätter vi med "Ebbas Veckoschema" Måndag idag, vilket betyder en lugn kväll enligt Ebba.

Måndag: Stanna hemma, undantaget är om det är någon filmpremiär eller liknande, vilket ganska ofta händer på just måndagar. Är du sugen på att spana på folk, gå ut och käka en trevlig middag med en kompis på PA & Company på Riddargatan, på Sturehof på Stureplan eller Grodan på Grev Turegatan. Liksom Askungen bör du dock vara hemma före midnatt.




En dag på stan

Hej! Vi har så mycket att göra på dagarna att vi inte hinner blogga så mycket... idag efter skolan tog vi en snabb sväng ner på stan. Vi hade inte mycket tid på oss, men en fika på Espresso House hann vi iallafall med! Vi hittade även lite smått & gott till oss själva.  (Sorry för den dåliga bildkvaliteten, men vi hade bara mobilerna med oss)


Nova fastnade för en tight kjol inne på Gina Tricot. Väldigt billig, bara 149 kr!
Nova fastnade för en kjol inne på Gina Tricot. Väldigt billig, endast 149 kr!


Jag (Tilde) hittade de här byxorna inne på Gina Tricot, riktigt snygga! 199 kr.


Hittade de här urgulliga mystofflor på Nilsons, inte så billiga, men värda sitt pris. Ca 500 kr.



Återkommer strax med Måndagens schema enligt Ebba Von Sydow.

Ebbas Vecko Guide

Vi skrev ju att vi skulle ha ett litet "veckoschema" denna veckan, med texter direkt från boken Ebbas Stil. Så här står det under dagen Söndag: Dags för powerwalk. Dagens utgång består av ett varv runt Djurgården med mörka solglasögon och snygga gympaskor på för att diskutera helgens skvaller, följt av bakisbrunch på Foam på Karlavägen (blåbärspannkakor!), Sirap på Surbrunnsgatan (kom i tid för att få bord) eller Elverkets café, där den som orkar kan göra egna våfflor. Är du hungrig på lyxbrunch är Strand Hotell ett bra tips, vill du skvallra ifred och äta godare än gott- Gå till Blå Porten på Djurgården. Obligatorisk läsning är skvallertidningar med söndagsbilagor. Om du hittade en riktigt intressant flirt på lördagen kan det vara läge för söndagsbio på kvällen. Följt av hemgång, förstås. En äkta partyprinsessa är alltid hard to get.


Söndag

Idag har vi varit  ute med Tildes familjs båt, så det är därför vi inte har hunnit blogga än idag. Eftersom det blev så fint väder så tog vi en tur  i skärgården. Vi solade och bara tog det lungt. Jätte skönt!
Kameran med bilderna här hemma hos Tilde så bilderna kommer senare ikväll. Imorgon börjar skolan igen så därför tänkte vi lägga upp ett litet vecko schema ur boken "Ebbas stil" som vi båda gillar. Även om Ebba von Sydow är en aning tillgjord så beundrar vi ändå hennes stil.


Dagens Outfit

Nu har vi bilder på Dagens Outfit, Första bilden är på Nova, de andra bilderna är på Tilde, hon kunde inte riktigt bestämma sig för vilken outfit hon skulle välja imorse. Kommentera gärna vilken utav dom som ni tycker är snyggast!

     
Bild 1: Nova har på sig, Klänning Gina Tricot, Kofta H&M, Väska second hand.
Bild 2: Tilde har på sig, Jeans Replay, Linne Odd Molly, Skor Vagabond.
Bild 3: Tilde har på sig Jeans Replay, lång, lös T-shirt, American Vintage, Kofta Svea.

Här sitter vi

Här sitter vi och arbetar med bloggen... i kopparna har vi vårat eget hemmagjorda "Chai Latte", inte lika gott som Espresso house´s men gott iallafall. 

  

http://www.espressohouse.se


Ute & Inne just nu

INNE:
Mockasiner & Fina myskläder- Satsa på ett par loppisvarianter i ull. Myskläderna hittar du på Odd Molly.

Hemmastickade kläder- Jättemysigt nu till hösten! Orkar/Kan man inte sticka själv så finns det en hel del fint i H&M´s höstkollektion.

Återvunna möbler inom inredningsvärlden-  Nu har vi kommit så långt i den ekologiska utveklingen att det till och med görs stolar av kartong och serviser av pressade matrester. 

Blondinbellas blogg- Blondinbella är ogillad av många, men att hennes blogg har gjort succé, det har väl inte undgått någon.

Joggingturer i höstregnet- Varför slösa pengar på gym, när man bara kan gå utanför dörren och få den motion man behöver. Själva springer vi runt Djurgården minst två gånger i veckan.

 

UTE:
Bantningsmedel- Behöver vi ens skriva någonting här?

Sex and the City- Denna filmen är helt uttjatad. Självklart har vi sett den, men ska du gå på bio, så se "Mamma Mia" istället.

Ridmodet- Nu är det två år sedan man började se ridstövlar i skobutikerna, även denna hösten syns de i butikerna, men det är inget vi tycker är särskilt inne längre.

1000 apor- Ibland undrar vi om hemsidan 1000 apor bara är ett stort skämt. Där "Style by Mats" bloggen är det sämsta vi någonsin sett.

 






Ny blogg

Detta är våran nya blogg! Vi är två stycken som bloggar. Här kommer vi skriva om lite allt möjligt. Vi kommer visa "dagens outfit"-bilder, tipsa om saker vi köpt, skriva "inne & ute-listor" och mycket mer! Vi båda är intresserade av mode, och har alltid koll på de största modebloggarna, och vad som är och kommer bli modernt.


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0